reklama

Návod ako získať titul "Bloger roka"

Milí blogeri! Každý z nás túži po tom, aby naše výtvory dosiahli vysokú čítanosť. Darmo sa mi tu budete všetci tváriť, že nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

(Nieeee, ja si píšem pre seba, robí mi to dobre. Mne stačí, že si môj článok prečítalo iba dvadsať unudených zúfalcov a moja priemerná karma je 1,25).

Odhoďme falošnú skromnosť a priznajme to. Všetci chceme byť medzi najčítanejšími, najobľúbenejšími a najlepšie hodnotenými autormi. Ak to niekto z vás nechce, je čudný. Dlho som uvažovala, ako sa toto dá dosiahnuť. Ako zaujať, iritovať zopár ľudí a vyprovokovať ich k písaniu jedovatých komentov. Rada sa s vami podelím o svoje know-how.

Pri predaji kníh mám zaručený recept. Vbehnem do Martinusu a svoje knihy prehodím na poličku s bestsellermi. Kým mi na to personál príde, niečo sa stihne predať. Prípadne postávam so svojou knihou v ruke priamo v kníhkupectve a hlasno sa smejem. Čo môže byť lepšia reklama? Hádam už len bilboard pri ceste. A na ten nemám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blog však nie je kniha. Ľudia nám nemusia platiť za to, aby si čítali naše halucinácie. Stačí im kliknúť a je to. Môžu veselo komentovať. Tak ako zvýšiť čítanosť blogu? Tu sú moje tipy.

1. Názov blogu predáva. Ideálne, keď obsahuje slová SMER, Fico alebo sex. (Len nepoužite dve posledné slová vo vete naraz, majte trochu úcty).

2. Píšte pravidelne. To však neznamená, že každý deň. Čitateľ si pomyslí: ach, zase táto tu vypisuje! Stačí tak v priemerne jeden-dva články týždenne. Aby ste nezišli z očí a teda aj z mysle.

3. Nebojte sa kontroverzných tém. Eutanázia, asistované samovraždy, trest smrti, diskriminácia. Čokoľvek, čo vám napadne a nezdá sa vám celkom normálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Provokujte. Dajte si do názvu hypotézu a snažte sa ju v blogu rozobrať a dokázať. To, že Česi sú lepší muži, som myslím vo svojom blogu dokázala pri všetkej skromnosti veľmi presvedčivo.

5. Naučte sa pravopis, gramatiku, vylepšite štylistiku. Dbajte o to, aby bol váš text štruktúrovaný. Aby to nebola len nejaká zmäť náhodne vygenerovaných nezmyslov. Nech sa to dá čítať, nech to má „gule“. A nech to nie je moc dlhé. Nikoho nebaví čítať kilometrové litánie.

6. Neopičte sa po druhých. Nájdite si svoj vlastný štýl, svoju vlastnú značku. Aby keď niekto prečíta váš blog, hneď spoznal, že ste jeho autorom. Vložte do blogu niečo zo seba. Mne napríklad mnohí píšu, že som afektovaná a nemám sebareflexiu. Môžete sa inšpirovať, ale nájdite si niečo vlastné, prosím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7. Spestrite svoj blog vlastným obrazovým materiálom. Dnes nie je problém odfotiť čokoľvek kdekoľvek, tak to použite, tak nevykrádajte google. Fotky vraj môžu podliehať autorským právam.

8. Nereagujte na komentáre pod vaším blogom. Nediskutujte s hejtermi ani fanúšikmi. Nie je to vaša povinnosť. Zostaňte záhadnými.

9. Nájdite si svoju cieľovú skupinu. Alebo inými slovami: zacieľte na určitý segment spoločnosti. Ja sa napríklad zameriavam na inteligentné rozvedené matky, zúfalé manželky, frustrovaných zamestnancov a úzku skupinku mužov so zmyslom pre humor.

10. Zvýšte karmu vašich článkov klikaním na tlačidlo pod článkom. Aby ste z toho netrpeli na "karpálny tunel", poproste príbuzných. Čím väčšia rodina, tým vyššia karma článku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

11. Stavte na aktuálne témy. To, o čom sa práve veľa píše a diskutuje, či už sú to migranti, požiare, alebo sobáše celebrít. No úplne najviac vám pôjde karta, keď budete písať o škandáloch v politike.

12. Nedepkujte, ak vám čítanosť nestúpa. Neprepadajte beznádeji a píšte veselo ďalej. Oni si vás tí fanúšikovia už niekde nájdu, aj keď budú len dvaja.

Dúfam, že vám moje tipy pomohli. Napíšte mi do komentov. Ale neodpoviem vám, držím si odstup. Majte sa!

Petronela Hederová

Petronela Hederová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Píšem knihy. Ozajstné, aj v pevnej väzbe.Doteraz mi vyšlo:2016 - Sokyne (Equilibria)2017 - Slasti rozvodu (Marenčin)2018 - Milovanie s vanilkou (Ikar) Som realistka2019 - Hádaj, s kým spíš (Ikar) - Odomkni! (Mafra - Evitovky) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu