reklama

Hejterky z Modrého koníka

Matka. Čo vám napadne pri tomto slove? Mne sa v mysli vynorí obrázok vznešenej bytosti. Madona s dieťaťom v náručí. Alebo aspoň milá žienka bez mejkapu z reklamy na krém proti zapareninám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Na tvári láskavý, no bdelý výraz, ktorým starostlivo sleduje svoje dieťa. Milá a obetavá. Milujúca nezištnou, bezpodmienečnou láskou. Posledné, čo by jej prišlo na rozum, je srdiť sa a intrigánčiť. Veď jediné, o čo jej primárne ide, je blaho svojho potomka. Dbá o to, aby bol zdravý a šťastný. Ostatné sú nepodstatné záležitosti.

A teraz realita.

Modrý koník. Virtuálne zhromaždisko matiek z celého Slovenska. Aké sú tieto mystické bytosti? Kde sa regrutujú? Čo riešia?

V prvom rade musím povedať, že matky na Modrom koníkovi VEDIA. Ony vlastnia nielen know-how v mnohých oblastiach (prebaľovanie, kŕmenie, kúpanie), ale zároveň akýmsi zázračným spôsobom dosiahli poznanie. Akoby ich jedného dňa osvietilo. Bude to zrejme zážitkom z pôrodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A nielen vedia, rady poradia. Čo by sme si bez tejto studnice znalostí počali?

V prípade, že máte akýkoľvek problém alebo otázku či nejasnosť ohľadom zdravotného stavu dieťaťa, prvé odkazy, ktoré vám google ponúkne, budú presmerované priamo sem. Na Modrý koník. Netreba ani pediatrovi volať. Stačí do vyhľadávača vyťukať „dieťa má teplotu“ a hneď druhý odkaz vedie priamo k týmto rozhľadeným, sčítaným ženám. Diskutujú ich tu mraky. Témy sú rôzne, od tých banálnych po filozofické, vysvetľujúce pôvod sveta. Ja sama tu mám vytvorený profil. Ale z prozaického dôvodu: predávam na bazári veci po deťoch. Nuž, nepatrím k elite, som len bežná, radová matka, ktorá NEVIE, preto googli (nemám zážitok z pôrodu, rodila som operačne). A google ju vždy spoľahlivo presmeruje k alfa matkám, ktoré VEDIA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedia, kedy je najneskorší možný "deadline", aby dieťa začalo štvornožkovať (ideálne v šiestich mesiacoch), vedia diagnostikovať autizmus už v prvých týždňoch života (hlavne pozor na absentujúci očný kontakt), ovládajú chemické zloženie vakcín (alumínium je zbraň hromadného ničenia). Majú jasno takmer vo všetkom, čo sa týka materstva, rodičovstva a medziľudských vzťahov. Jeden by neveril, akú enormnú kapacitu má ženský mozog nezaťažený pracovnými povinnosťami. Ak sa hovorí, že človek využíva svoj mozog len na desať percent, určite sa pri výskume zabudlo na matky z tejto populárnej stránky.

Minule mi napadla vskutku trúfalá idea. Skúsim zverejniť jeden zo svojich podľa môjho názoru veselých blogov. Považovala som to za dobrý nápad. Zvýšim tým svoju čítanosť a ešte aj oslovím vhodnú cieľovú skupinu. Za pokus nič nedám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už o chvíľu ma sfúkli ako sviecu.

Spustila sa mimoriadne plodná debata o mojom „čistom zúfalstve“. O tom, že si robím promo ktovie na čo vlastne, žeby na seba samú? A že je vlastne úplne pochopiteľné, prečo som rozvedená, lebo veď kto by už takú namyslenú kravu chcel, veď „to by nedal ani superman“ a vlastne im je toho chlapa, čo pri mne trpel, ľúto. Písať samozrejme neviem, každá druhá by to napísala lepšie ako ja, asi som sa vyspala s vydavateľom, keď mi takú sprostosť, akou sú moje knihy, vydal. Môj silený ironicko-vtipný nádych je trápnučký a nevyzretý a celá som trápna a mám sa ísť hanbiť do kúta!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koľko nenávisti, milé anonymné matky. Dúfam, že to neprenášate na svoje deti.

Čo keby ste radšej prinútili doma svojho starého, nech vám na chvíľu ratolesti postráži, zdvihli vaše pribraté múdre zadky od počítačov a vypadli trošku von, na pohárik? Alebo čo tak radšej odskočiť si do fitka vyplaviť nejaké endorfíny? Určite by vám to prospelo. Očkovanie a právne rady nechajte na odborníkov. Ale mám pre vás pochopenie. Aj mne takto hrabalo, kým som nepracovala. Preto som začala písať, hoci nie tak múdro a inšpiratívne, ako vy, super samice na Modrom koníkovi.

Petronela Hederová

Petronela Hederová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Píšem knihy. Ozajstné, aj v pevnej väzbe.Doteraz mi vyšlo:2016 - Sokyne (Equilibria)2017 - Slasti rozvodu (Marenčin)2018 - Milovanie s vanilkou (Ikar) Som realistka2019 - Hádaj, s kým spíš (Ikar) - Odomkni! (Mafra - Evitovky) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu